Thursday, April 1, 2010

Pati dari negara China dan India semakin ramai

Apabila orang bercakap tentang pendatang asing tanpa izin (PATI), orang akan bercakap tentang Pati yang ramai datangnya dari Indonesia, Bangladesh dan Nepal.
Kadang2 kita lupa tentang Pati dari negara China dan Pati dari India yang semakin ramai di negara ini. Kalau Pati dari Indonesia atau Nepal, kita boleh bezakan dengan rakyat Malaysia, tetapi kita sukar nak beza wajah dan kulit Pati dari negara China dan India dengan rakyat Malaysia yang berbangsa Cina dan India.
Kadang-kadang saya musykil kenapa operasi Pati sering kali gagal atau jumlah Pati yang ditangkap sangat sikit. Kepada Imigresen, kerja lah dengan betul2, jangan tipu rakyat dan paling penting berlaku jujur dengan Allah SWT.
Rakyat Malaysia dan paling terasa sekali orang Melayu semakin khuatir dengan nasib diri dan bangsa apabila semakin ramai Pati dari negara China dan India berada di kebanyakan ibu kota utama di negara ini.
Kebanjiran mereka seolah-olah dialu-alukan oleh pihak berkuasa di negara ini walau pada hakikatnya mereka adalah Pati dan tiada pengenalan diri.
Kepada Imigresen dan lebih tepat sekali seluruh organisasi dalam Kementerian Dalam Negeri berhenti menipu rakyat dengan janji kosong kononnya operasi besar-besaran Pati akan dan sentiasa dijalankan.
Hakikatnya, Pati semakin ramai dan tidak boleh dibendung lagi. Tuan punya Tanah Melayu pun semakin takut dan rasa tidak selamat berada di bumi sendiri.

No comments:

Post a Comment