Thursday, March 4, 2010

Pas oh Pas...

Kenyataan Ahli Majlis Syura Ulama PAS Ahmad Awang bahawa pihaknya akan mengadakan
solat hajat selama tujuh hari tujuh malam supaya Ahli parlimen Bagan Serai, Mohsin Fadzli Samsuri diberikan hukuman setimpal kerana mengkhianati perjuangan sekali lagi menggambarkan sikap jelik, bodoh dan tidak matang pemimpin Pas.
Sepatutnya Pas yang kononnya parti Islam tidak boleh malakukan perkara seegitu, apa lagi sesama Islam. Sepatutnya lebih baik parti Pas membuat solat hajat bagi kejayaan umat Islam di negara ini, solat hajat memohon supaya umat Islam di negara ini bersatu, bukannya dengan mendoakan yang buruk untuk orang lain.
Kepada Ahmad Awang, lebih baik buat solat hajat memohon supaya pemimpin Islam di negara ini bersatu atau solat hajat memohon Tok Guru sentiasa diberi kesihatan selalu daripada buat benda bukan-bukan.
Inilah sikap pemimpin Pas yang tidak pernah cerdik dan kerana kebodohan sesetengah pemimpin Pas punca orang kafir terus memperlekehkan umat Islam di negara ini. Janganlah kita jadi bodoh dengan mempergunakan agama demi kepentingan politik. Islam agama yang sangar indah dan orang2 yang kononnya alim dalam Pas, yang kononnya alim bila berserban sudah membuatkan umat Islam terus keliru.
Berikut ialah kenyataan Ahli Majlis Syura Ulama PAS Ahmad Awang:
Ahmad berkata pihaknya akan menganjurkan solat hajat selama tujuh hari tujuh malam supaya Mohsin diberikan hukuman setimpal kerana mengkhianati perjuangan.
“Kita beri tempoh tujuh hari supaya beliau letak jawatan. Jika tidak kita akan anjurkan solat hajat tujuh hari tujuh malam supaya Allah menghukumnya kerana khianat pada perjuangan.
“Bentuk hukuman tersebut, biarlah Allah sahaja yang menentukannya,” kata Ahmad yang juga pesuruhjaya PAS negeri Perak pada pilihan raya umum sebelum ini.
Bekas naib presiden PAS itu mengulas tindakan Mohsin yang keluar PKR dan menjadi wakil bebas dengan alasan tidak bersetuju dengan pendirian PKR berhubung isu kalimah Allah.

No comments:

Post a Comment