Sunday, October 10, 2010

Hindraf @ keling biadap

Dipetik dari akhbar Utusan Malaysia

Hindraf biadab: KDN menghadap Sultan Ibrahim Selasa

RAWANG 9 Okt. - Kementerian Dalam Negeri dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan menghadap Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, Selasa ini sebelum memutuskan sebarang tindakan terhadap Pengerusi Hindaf, P. Waytha Moorthy.
Sambil menyifatkan kebiadapan Waytha Moorthy itu sebagai sesuatu yang serius dan terlalu berat, menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, segala bentuk tindakan yang bakal diambil nanti banyak berkisar kepada Sultan Ibrahim sendiri.
"Kami akan menghadap Sultan Johor yang kebetulan mempunyai program di Bukit Aman Selasa ini bagi membincangkan tindakan ke atas Waytha Moorthy dan saya telah mengarahkan polis supaya mengkaji dengan teliti apa sebenarnya yang telah berlaku.
"Bagi orang Johor, perkara yang menyentuh raja kita (Sultan Johor) adalah sesuatu yang cukup sensitif dan hari ini saya dimaklumkan berlaku beberapa siri demonstrasi bagi mengutuk tindakan itu," katanya kepada pemberita pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di Kuang di sini hari ini.
Beliau mengulas kenyataan Waytha Moorthy dalam portal Free Malaysia Today yang mempertikai peringatan Sultan Ibrahim supaya semua pihak di negara ini jangan sesekali mempersoal kuasa raja dan mempertikai hak serta keistimewaan orang Melayu.
Kelmarin, Pengerusi Hindraf itu secara biadab menganggap Sultan Ibrahim sebagai jurucakap kepada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) selain menuduh baginda mencemar pemisahan kuasa dan demokrasi berparlimen yang dipraktikkan di negara ini.
Mengulas lanjut, Hishammuddin mengingatkan semua pihak supaya menghormati dan menyanjung tinggi institusi raja kerana ia bukan sahaja payung yang menaungi orang Melayu semata-mata, tetapi masyarakat Malaysia secara keseluruhan.
Sementara itu, Pemuda UMNO Bahagian Johor Bahru, Gelang Patah dan Pulai akan menghantar memorandum bantahan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak Isnin ini bagi mengecam tindakan biadab Pengerusi Hindraf itu.
Ketua Pemuda UMNO Bahagian Johor Bahru, Khalid Mohamad berkata, tindakan Waytha Moorthy mengkritik kenyataan Sultan Johor dalam laman web Free Malaysia Today adalah sesuatu yang tidak boleh dimaafkan kerana dia seolah-olah mempersoalkan kuasa yang ada pada raja-raja Melayu.
Beliau berkata, kenyataan yang dikeluarkan Pengerusi Hindraf itu juga secara tidak langsung bakal mencetuskan ketegangan di kalangan masyarakat berbilang kaum di negara ini.
"Kita juga akan meminta kerajaan supaya menghalang Waytha Moorthy daripada memasuki Malaysia dan pada masa sama menutup laman web Free Malaysia Today kerana ia merupakan satu ancaman kepada keselamatan negara," katanya kepada pemberita selepas mengadakan demonstrasi aman ber- sama kira-kira 200 orang bagi membantah kenyataan Pengerusi Hindraf itu di Terminal Pengangkutan Awam Larkin di sini hari ini.
Khalid berkata, demonstrasi berkenaan di- adakan sebagai usaha untuk menyampaikan mesej kepada masyarakat supaya jangan se- kali-kali mempersoalkan kuasa raja dan mem- pertikaikan hak serta keistimewaan orang Melayu.

KOMEN PAKATKELIH: Hindraf@keling memang kurang ajar dan biadap. Tidak sedar diri. Kalau rasa tidak mahu hormat perlembagaan negara pergi la balik negara India. Pergi duduk kat India yang serba kekurangan.




Reti la bersyukur duduk di bumi Malaysia dan jangan cakap benda yang bodoh. India di Malaysia ni semua hidup aman dan kaya raya. apa lagi mau. Sendiri mau ingat la. Hindraf jangan jadi pengacau. Hiduplah dengan toleransi di Malaysia. Kalau Melayu boleh toleransi kenapa tidak kaum lain.

No comments:

Post a Comment