Wednesday, September 1, 2010

Hati-hatilah umat Muhammad SAW. Kafir DAP ada agenda tersembunyi memijak Islam Malaysia

Assalamualaikum kepada sahabat Islam sekalian. Tidak lama lagi Ramadan akan meninggalkan kita dan kita akan menyambut Hari Raya. Rasanya baru semalam kita bertarawih dan bersahur pada hari pertama Ramadan. Pejam celik kita sudah sampai di penghujung Ramadan.

Dalam kita menjalani ibadah puasa, kita dikejutkan dengan kejadian pada 22 Ogos 2010, Teo Nie Ching (Ahli Parlimen DAP Serdang) telah masuk untuk berceramah dan menyampaikan sumbangan kepada ahli-ahli PAS di Surau Al-Huda Kajang Sentral.

Kejadian ini hampir sama dengan kes Ahli Parlimen Seputih, Teresa Kok memakai skirt sahaja ketika menghadiri majlis berbuka puasa bersama imam dan ahli jawatankuasa Masjid Nurrusaadah di Cheras Baru, sebelum ini.

Selain itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Andalas, Dr. Xavier Jayakumar yang berucap di dewan utama sebuah masjid di Taman Sri Andalas, Klang Ogos tahun lalu.


Nampaknya masjid dan surau sudah menjadi mainan orang kafir dan DAP yang jelas mempunyai agenda tersembunyi untuk memecah belahkan umat Islam Malaysia. Kenapa ini boleh berlaku? Sedarlah wahai umat Nabi Muhammad SAW tentang mainan tersembunyi DAP dan kafir.

Dalam kes Teo, kafir Teo bukan sekadar masuk ke dalam surau, malah Teo pergi ke barisan saf pertama untuk berceramah kepada orang Islam di dalam surau. Pada waktu tersebut, jam 9.33 malam. Ini bermakna, sama ada Teoh memberikan tazkirah selepas selesai solat terawih atau antara solat terawih.

Ini sebenarnya satu penghinaan kepada umat Islam. Sudahlah diluar sana umat Islam dipijak dan dihina, di dalam surau dan masjid pun umat Islam dihina apabila ruang solat untuk kita sujud turut dipijak oleh orang kafir.

Kalau surau dan masjid pun bukan lagi menjadi hak kita orang Islam, apa lagi yang kita tinggal? Tidakkah kita semua fikir agenda tersirat orang kafir yang mahu lihat kita bergaduh dan bermusuhan dengan membuat tidakan kontroversi seperti ini. Orang kafir juga ingin buktikan betapa lemah dan senannya orang Islam untuk dipijak-pijak.

Buktinya Teo dengan senang dapat masuk ke dalam surau dengan memakai pakaian menampakkan susuk tubuh sehingga terbeliak biji mata jemaah surau itu menatap tubuh dan keputihan kulit Teo sehingga MUNGKIN menaikkan nafsu tok imam dan tok bilal surau itu.

Cuba lihat gambar di bawah ada seorang jemaah yang tidak dipastikan jawatannya sedang curi-curi jeling susuk tubuh Teo yang mungkin menaikkan nafsu syahwatnya.



Kepada umat Islam fikir-fikirlah. Bersatulah untuk agama Islam yang semakin diperkotak-katikkan oleh kafir laknat.

Ingat dan hati-hatilah. Mereka sudah berkempen sampai dalam surau dan masjid untuk bertazkirah, memberi sumbangan dan meraih undi daripada orang Islam.

Firman Allah SWT juga ada menjelaskan haram kaum muslimin membenarkan orang kafir memasuki Masjidilharam danberada di sekitarnya sebagaimana firman ALLAH S.W.T:

Maksudnya:
“Wahai orang-orang yang beriman! Sesungguhnya (kepercayaan)orang-orang kafir musyrik itu najis. Oleh itu, janganlah mereka menghampiri Masjidilharam sesudah tahun ini.” – Surah al-Taubah: 28.

Manakala masjid selain Masjidilharam, ulama berselisih pendapat. Sebahagian mengharuskan dan sebahagian lagi mengharamkan diqiyaskankepada hukum Masjidilharam.
Pendapat paling tepat, harus membenarkan orang kafir memasuki masjid selain Masjidilharam sebagai maslahah (kepentingan agama) atau supaya mereka dapat mendengar apa yang ceramah yang disampaikan agar mereka tertarik dengan Islam.
Begitu juga dia harus memasuki masjid untuk meminum air, membuang air dan sebagainya.
Tsabit perbuatan Nabi s.a.w menambat Tsumamah bin Atsal al-Hanafi di dalam masjid sebelum Islam, menerima tetamu daripada kalangan kristianNajran sebelum mereka memeluk Islamdi dalam masjid dan banyak lagi. Tetapi,dia hendaklah berada di saf belakang dan tidak mengganggu kaum muslimin yang ingin menunaikan solat.

Memang kafir boleh masuk masjid tetapi dia perlu memakai jubah seperti pelancong yang melawat masjid negara yang dibenarkan memakai jubah untuk memasuki masjid selain diirigi oleh pemandu pelancong beragam Islam. Pelancong ini diterangkan dengan keindahan Islam bukannya orang Islam terngaga mulut mendengar kafir berceramah dalam surau atau masjid.

Hormati sensitiviti umat Islam termasuk menutup aurat sekiranya mengunjungi sesebuah masjid kerana bagi umat Islam, masjid merupakan tempat suci yang perlu dihormati. Ramai sahabat Islam yang sedih dengan apa yang berlaku. Ini bukan soal untuk meraih kepentingan politik, tetapi soal kesucian agama Islam itu sendiri. Bangkitlah berjihad wahai sahabat Islamku sekalian.

Wallahu a’lam.

No comments:

Post a Comment