Tuesday, August 24, 2010

Kepada Nik Aziz... banyakkanlah Istighfar




Dewan Ulama PAS

Ogos 1963
“Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir dan haram."

Nik Aziz

23 April 1994
“Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram"

KOMEN AMBO: Kepada Nik Aziz banyakkanlah istigfar. Buangkan sikap ego, bongkak dan takbur yang selama ini ada dalam diri. Kenapa Nik Aziz selalu memandang rendah terhadap sesama Islam dan memperlekehkan orang Islam sedangkan orang kafir disanjung tinggi. Memang Nabi Muhammad SAW tidak pernah memusuhi orang kafir, tapi ingat Nabi Muhammad SAW sendiri tidak pernah memusuhi sesama Islam.
Kepada umat Islam, hati-hatilah kepada mereka yang memanipulasi agama demi kepentingan diri. Ingat, itu amaran Allah SWT di dunia akhir zaman. Jangan kita terpedaya.

2 comments:

  1. sape yang ego.. pisang takkan berbuah dua kali.. itu janji pada zaman apabila UMNO masih boleh dibaiki.. tp da brape tahun umnooo tidak mahu berubah... dan telah banyak mengkhianati amanah orang melayu... (jual bloh m pelantar minyak kt brunei... jual tanah ktm kt spore.. jual pulau bt putih kt spore... jual spore... semua benda nk di jual.. pulau pisang sikit2 nyris... dgn sbb inilah, PAS sudah dapat baca umno tidak ikhlas dalam berjuang.. kalau da nk kalah baru nk ajak bergabung buat ape... spe nk 'KURAP' untuk bergabung.. makn rodak PAS nnt.. lebih baik dibuang sahaja... sebab PAS pernah bergabung dengan UMNO gara2 umnoo merayu abis untuk bergabung suatu masa dahulu ketika UMNOOOO tidak dipercayai oleh rakyat.. akibatnya... abis madu sepah dibuang... kalau dah rasa UMNOOO tu bagusss sangat.. tunggu PRU13... tgk sape boleh memerintah.. ISLAM atau MELAYU....

    ReplyDelete
  2. Melayu ialah Islam dan Islam itu Melayu. Kalau dengan DAP Nik Aziz sanggup sembah dan berbaik, kenapa tidak dengan UMNO. Bukankah bersaudara sesama Islam itu penting untuk kemakmuran Islam? Kepada orang PAS jangan ego dan sombong. tidak salah memaafkan sesama Islam kerana itu yang dituntut oleh Islam. jangan kerana kita berserban dan berkopiah, kita sudah rasa diri itu hebat dan lengkap sebagai seorang Islam.

    ReplyDelete