Tuesday, December 29, 2009

Bawalah hatimu kepada tuhan

Siapa musuh Islam? Apakah Yahudi, Nasrani, musyrikin, kafirin atau siapa ? Israel? Atau penganut Islam yang menjadi musuh agama Islam itu sendiri? Sedih, bumi Islam dikurniakan dengan kemewahan minyak dan macam2 sumber asli, tapi sedih Islam terus ditindas dan makin ditindas. Sedih....
Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka..[Al-Baqarah 2:120].
Sikap tamak dan rakus orang Islam di dunia yang memusahkan Islam itu sendiri. Sedih sangat2. Kehidupan dunia ini umpama mimpi saja. Sebab itu kadang2 kita berasa seolah2 dalam mimpi bila kita mendapat sesuatu yang menggembirakan diri. Hari itu kita rasa akulah yang paling bahagia di dunia. Ketika itu kadang2 kita lupa ucapkan syukur. Kita alpa dalam mimpi duniawi.
Ingatlah, satu hari di Akhirat menyamai seribu tahun di dunia. Akhirat ialah kehidupan yang kekal abadi. Usia kita yang sekitar 100 tahun sekali pun di dunia ini kalau dikira pada perjalanan masa di Akhirat hanyalah beberapa minit saja.
Betapa berkuasanya Allah SWT mencipta dunia dan akhirat. Tapi, orang Islam takut dengan Amerika Syarikat. Kuat ke Amerika Syarikat itu? Ketika umat Islam terus keliru dan hanyut timbul persoalan di manakah ulama dan pemimpin masyarakat? Adakah mereka golongan yang:
1. Golongan yang menentang habis-habisan semua bentuk kemajuan baru dan anti dunia, tanpa mencari sebab mengapa pemimpin yang mengaku Islam itu tidak mengamalkan ajaran Islam. Golongan ini tidak berhubung dengan pemimpin yang mengaku Islam itu dan hanya mendiamkan diri tanpa cuba memperbaiki diri dan pemimpin .
2. Golongan yang berganding bahu dan berkerjasama dengan pemimpin yang mengaku Islam demi mendapatkan keuntungan duniawi. Mereka tidak langsung memberi perhatian untuk membetulkan aqidah pemimpin itu. Golongan ini tidak mempunyai rasa tanggungjawab dan amanah untuk memperbaiki dan membentuk semula ummah Islamiah.
Sedih sangat2. Bukan sama2 pakat nak bina akhlak golongan muda Islam yang makin terpesong&keliru. Yang tahu pemimpin kita asyik bergaduh dan bercakaran sesama sendiri.

No comments:

Post a Comment