Wednesday, December 30, 2009

Inilah wajahku

Inilah wajah saya. Saya paparkan untuk tatapan semua. Wajah kurniaan Allah SWT yang maha esa dan maha kaya. Tuhan yang menjaga semesta alam. Namun, saya hanya insan kerdil, lemah dan hina yang menumpang di dunia yang penuh dengan mimpi dan illusi ini. Selagi kita ingat hidup di dunia ini hanya seketika, tidak ada manusia yang tamak haloba, bercakaran sesama sendiri, gunakan agama untuk kepentingan diri semata2 kerana kedudukan dan harta yang akan sampai masanya akan ditinggalkan apabila sampai masa masuk kubur.
Saya tidak petah berbicara seperti DSAI, tidak bisa lembut lidah berbicara isu agama seperti Tok Guru, tidak pandai berdebat seperti lawyer KS. Hanya yang saya tau selagi hati bersih, jiwa suci, tiada hasad dengki, InsyaAllah hidup akan bahagia, jiwa akan tenang... InsyaAllah. Mungkin ilmu agama saya ibarat sebesar kuman, ibarat debu yang berterbangan, datang dan pergi, penuh dengan dosa, namun saya yakin, selagi diri ini tidak lupa Allah SWT, saya akan selalu dalam lindunganNYA. InsyaAllah.
Kepada yang rasa hebat bab agama, kongsi2 lah ilmu agama, turunkanlah ilmu itu, jangan rasa dah berjaya bila ada orang kafir gunakan ayat Al Quran bila berceramah. Wahai Tok Guru, tidak sedarkah Tok Guru, orang kafir tu guna ayat Al-Quran untuk menyindir islam, untuk kepentingan politik, tidak sedarkan Tok Guru? Sedarlah Tok Guru, setiap ayat Al Quran bukan barang permainan, bukan benda untuk dijadikan bahan ketawa. Astagfirullahalazim... Allahuakbar. Allah Maha Besar.
Sedarlah wahai pembesar Islam sekalian. Saya yang jahil ilmu agama pun rasa kecewa kerana orang kafir gunakan Al Quran untuk kepentingan politik. Rasa sedih bila orang kafir itu baca ayat Al Quran dan disambut dengan gelak ketawa oleh orang kafir lain. Yang sedihnya pemimpin Islam lain turut bertepuk tangan. Kalau betul orang kafir itu nak belajar Islam, Tok Guru panggillah dia, ajar betul2 bacaan ayat al Quran itu... Orang sebelah Tok Guru pun bacaan tajwid pun tidak betul lagi, inikan pula nak ajar orang kafir dikalangan pengikut Tok Guru itu.
Nasihat saya, baik Tok Guru duduk rumah, buat amal ibadat. Kalau rasa hendak berceramah ilmu agama, pergilah ceramah betul2. Ceramah dengan ikhlas, tanpa dirasuk syaitan. Ini tidak, masa ceramah guna ayat al Quran, takbir AllahuAkbar, habis baca ayat Al Quran, lepas takbir mengata orang, mengutuk orang. Islam apa macam ini? Lepas habis mengata orang, mengutuk orang, menjatuhkan maruah orang, lepas tu bertakbir lagi. Begitulah seterusnya kalau orang Pas berceramah. Apa ini? Ingat Allah SWT terima ke perjuangan macam ini?
Saya pun suka juga dengan hala tuju parti PAS ini. Tapi saya menyampah dengan gelagat pemimpin dan semua penyokong Pas yang konon alim habis! Setakat berkopiah dan berjubah labuh ingat Allah dah terima kamu semua masuk syurga? Tepuk dada tanya selera.

No comments:

Post a Comment