Tuesday, December 29, 2009

Kerana berebut Minyak kita jadi Orang Minyak

Pemimpin Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sengaja mempolitikkan isu royalti minyak di Kelantan untuk membangkitkankemarahan rakyat kepada Kerajaan Pusat walaupun sedar pengeluaran bahan api itu di kawasan bertindih di antara Malaysia, Thailand dan Vietnam.
Mengikut Akta Pembangunan Petroleum 1974, Kelantan memang tidak layak menerima royalti minyak kerana hasil minyak yang diperoleh itu merangkumi di kawasan zon ekonomi.
Islam mengajar umatnya bersyukur dan kerajaan negeri patut bersyukur. Tok Guru tidak bersyukur ke sampai nak doakan makhluk sesama Islam untuk terima bala?
Alhamdulillah, sekurang2nya kerajaan negeri Kelantan ada la juga duit untuk buat perbelanjaan. Kelantan akan menerima wang ihsan selepas KerajaanPusat menerima laporan dan maklumat daripada Petronas berhubung jumlah pengeluaran minyak di luar kawasan perairan Kelantan.
Sebagai orang Islam cakap lah Alhamdulillah, sekurang2nya ada juga rezeki untuk rakyat. Sepatutnya Tok Guru berdoa semoga negeri yang kononnya Serambi Mekah itu akan terus dilimpahi rezeki. Banyak2 kan lah berdoa semoga pintu hati pemimpin kerajaan akan lebih dibuka untuk menolong Kelantan. Ini tak, macam2 cakap sampai supaya memusnahkan masa depanPerdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Umno.
Saya yang jahil agama pun tahu mana boleh doa kepada sesama Islam macam itu. Haram di sisi Islam, apatah lagi pihak dimaksudkan itu saudara seagama dan seorang pemimpin beragama Islam.
Umat Islam sepatutnya berdoa dan memohon kepada Allah supaya memberikan hidayah, kesejahteraan, kesenangan serta keselamatan terhadap orang lain, terutama saudara seagama, bahkankepada orang kafir.
Celik lah mata pemimpin Pas makin tidak tentu arah kerana menjadi mangsa mainan pemimpin PKR dan DAP. Semuanya dihasut oleh pemimpin PKR dan DAP. Apa yang DSAI buat masa jadi TPM? Apabila masuk pembangkang cakap itu lah, ini lah, semua termakan hasutan.
Kadang2 semua pemimpin Islam bercakap macam tidak takut mati....

No comments:

Post a Comment