Wednesday, January 27, 2010

Berhati-hati dengan dajal kecil

Islam diperkotak katikkan di sebuah negara Islam. Itu lah yang terjadi kepada Malaysia apabila isu kalimah Allah boleh dibangkitkan oleh orang kafir sesuka hati. Sebelum ini pun suara azan pun orang kafir nak pertikaikan. Inilah sifat orang kafir yang kurang hajar dan tidak pernah sedikit pun menghormati Islam. Apa lagi yang Islam dan orang Melayu di negara ini hendak bertolak ansur. Tiada sedikitpun ucapan terima kasih.
Terbaru, kepala babi dilontar di dalam masjid. Kepala babi yang haram bagi umat Islam itu dijumpai di perkarangan Masjid Jumhuriyah, Taman Datuk Harun di Petaling Jaya dan Masjid Al-Imam Al-Tirmizi, Taman Seri Sentosa, Jalan Klang Lama.
Insiden itu merupakan yang terbaru perbuatan merosak dan mencemarkan rumah-rumat ibadat sepanjang tiga minggu lalu, yang membabitkan 11 gereja, sebuah kuil Sikh, sebuah masjid dan dua surau.
Serangan terhadap Islam ini semuanya berpunca dari sikap pemimpin Islam sendiri yang tidak bersatu dalam hal agama.
Saya harap dalangnya dibawa ke muka pengadilan. Bukan saja yang membabitkan kes masjid ini, tetapi juga mereka yang bertanggungjawab bukan sahaja didalam kes terbaru ini, tetapi juga kes membabitkan rumah ibadat yang lain.
Orang Islam bertengkar kerana kalimah Allah. Kita bercakaran kerana kalimah Allah. Kita diperbodohkan oleh orang kafir. Itulah sikap kita yang senang diperbodohkan. Ada yang dimarah, dicaci dan dikutuk oleh saudara sesama Islam kerana orang Islam itu sendiri mempertahankan kalimah suci Allah daripada dicemar oleh golongan yang terlalu mempertuhankan politik. Ada orang Islam sanggup melihat perkataam Allah dipijak dan ditendang ke sana sini kerana menjaga kepentingan politik masing-masing. Itulah dunia akhir zaman. Ingatlah wahai sahabat Islam, di akhir zaman Islam sangat pelik dan dipandang sangat hina. Hanya orang Islam yang betul2 kuat iman dan pegangannya akan bangga dengan agama Islam yang dianutinya itu. Akan ada nanti orang yang terus memperlekehkan Islam dengan pelbagai kata cacian dan hinaan.
Ingatlah, diluar sana banyak Dajal Kecil yang sangat bahaya untuk umat Islam. Dajal Kecil ini tidak lebih dari untuk mengeyangkan perut sendiri dan sanggup menghancurkan Islam.
Ingatlah, orang Melayu boleh berbeza fahaman politik asalkan bersatu menjaga kepentingan agama, bangsa dan negara. Malangnya, saya melihat perkara ini tidak berlaku hari ini.
Ingatlah, kejatuhan banyak kerajaan Islam dulu bermula seperti apa yang berlaku di negara kita apabila Islam bergaduh sesama Islam. Kita berpecah sebab adanya fitnah menfitnah, dengki mendengki dan mcam2 lagi sifat syaitan.
Semua yang berlaku kerana hasutan kaum kafir seperti yang disebar oleh kaum munafiq seperti dalam perang Siffin. Kepada semua orang Melayu dan Islam, ingatlah apa yang berlaku hari ini adalah isyarat untuk kita berhenti bergaduh kerana perkara2 yang bodoh dan tidak masuk akal. Kita bergaduh dengan perkara yang langsung tidak memberi manfaat.
Kita selalu sangat mengalah dan berlembut hati. Kita hanya tahu bercakap tidak apa dan biarkan saja. kita selalu sangat terpedaya dengan laungan keadilan, demokrasi, meritokrasi sehingga tidak sedar bahawa laungan-laungan tersebut digunakan untuk membantu kumpulan tertentu mendapat kuasa tetapi melemahkan kedudukan kita sendiri.
Tindakan menterjemahkan perkataan God kepada Allah, bukannya Tuhan seperti sepatutnya, ialah satu usaha secara terang2an untuk memecah belah umat Islam dan tanda awal mencabar kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan di negara ini.
Carilah titik pertemuan itu dan saya percaya kita akan berjumpa jalan yang sama untuk menuju kejayaan di dunia dan akhirat. Melayu dan Islam, ibarat irama dan lagu. Tidak boleh dipisahkan.
Seluruh umat Islam di negara ini perlu bertenang, saya yakin pihak polis akan dapat menangkap dalang yang membaling kepala babi itu. Saya percaya perkara itu dilakukan oleh segelintir pihak yang rasakan dirinya hebat sangat. Saya yakin rakyat Malaysia masih cintakan keamanan.

1 comment:

  1. assalamualaikum...sy sgt bersetuju dgn pandangan saudara..kita sebenarnya semakin hampir ke garisan penamat...umat islam sepatutnya bergabung menyelesaikan masalah yg ada walaupun berbeza fahaman..Islam itu tetap satu..

    ReplyDelete