Saturday, January 16, 2010

YB Khalid cabar keputusan mufti untuk jadi hero orang kafir

Saya tidak faham sikap ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad ini. Terus bersikap ego. Nak jadi jaguh tidak kena tetap. Janganlah kita terperangkap dengan mainan orang kafir. Orang kafir cetuskan penggunaan kalimah Allah dalam majalah berbahasa Melayunya, akhirnya kita sendiri yang bergaduh sesama Islam.
Kepada YB Khalid janganlah kurang ajar dan hendak tunjuk hebat. Kenyataan terbaru YB Khalid yang meminta Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) mengemukakan penjelasan bagi membolehkan masyarakat faham mengenai larangan kepada bukan Islam menggunakan kalimah Allah tidak perlu dibuat.
Bukakah Jais sudah cakap hentikan dari mempertikaikan benda ini, jadi hentilah. Orang kafir pun tidak ada buat gegak gempita YB Khalid yang namanya Islam pula lebih. Apa motif YB Khalid sebenarnya? Bukankah keputusan oleh Jais itu juga adalah keputusan hasil perbincangan antara mufti dan tokoh agama. Kalau dengan mufti dan tokoh agama pun YB Khalid tidak hormat, dengan siapa lagi. Kalau orang Islam sendiri pertikaikan keputusan mufti, apa lagi orang kafir. Sedarlah diri YB Khalid jangan nak berlagak hero.
Saya harap kita jangan jadi bodoh sebab hendak bertekak benda yang hanya merugikan Islam. Jangan jadi Melayu yang bodoh dan bebal. Sebab kita jadi Melayu yang bodoh dan bebal lah orang Melayu dan Islam akhirnya rugi.
Saya harap semua orang Melayu jangan jadi bodoh, bangang, bahlul, bebal dan yang senagkatan dengannya. Jangan kita terperangkap dengan mainan orang kafir. Jasngan kesudahannya kita orang Islam berpecah belah.

No comments:

Post a Comment