Wednesday, January 20, 2010

Siapa upah Barry Wain?

Kita seharusnya bersyukur dan berbangga tinggal di Malaysia. Bukan senang untuk negara aman apabila mempunyai rakyat berbilang kaum. Tetapi, syukur kita masih aman walaupun pelbagai dugaan kita tempuhi. Semuanya dapat kita tempuhi dengan berjaya.
Sejak akhir2 ini, negara kita seolah2 diuji dengan pelbagai perkara. Seakan ada agenda pihak tertentu untuk memecahbelahkan rakyat Malaysia dan orang Melayu. Bermula dengan isu kalimah Allah, kita orang Islam dan Melayu menjadi berpecah belah. Akibat perbezaan pendapat yang dicetuskan oleh orang kafir, kita orang Islam dan Melayu bercakaran sesama sendiri.
Janganlah begitu wahai orang Melayu. Jangan kita menjadi mangsa permainan orang kafir. Bangkitlah rapatkan saf dan hati2 dengan agenda pihak tertentu yang cuba memecah belahkan kita.
Terbaru, buku tulisan Barry Wain, Malaysian Maverick : Malaysian In Turbulant Times cuba untuk menghasut rakyat Malaysia dan orang Melayu untuk menidakkan jasa Tun Dr Mahathir. Lebih ketara, pengarang sengaja memperlekeh kepimpinan Tun Dr Mahathir sebagai perdana menteri Malaysia keempat dengan dakwaan sentimen melulu dan menimbulkan fakta sejarah yang mengelirukan.
Mahathir didakwa memerintah selama 22 tahun secara kuku besi (diktator) dan membazirkan duit rakyat sebanyak RM 100 billion dengan pelbagai projek mega yang dikatakan kononnya tidak menguntungkan dan memberi faedah kepada rakyat.
Rakyat fikirlah sendiri. Benarkah semua projek Mahathir membazirkan duit negara dan rakyat Malaysia. Apakah projek KLCC, Menara KL, Lebuh raya PLUS, KLIA, MSC, Putrajaya, Cyberjaya, Proton, Pelabuhan Tanjung Pelepas dan banyak lagi itu tidak memberi faedah kepada rakyat dan negara.
Saya lihat banyak unsur unsur halus dan terancang untuk memalukan orang Melayu, Umno dan kerajaan Malaysia. Kepada kerajaan, jangan dilayan penulis buku yang gila itu. Nampak sangat ada usaha untuk memecah belahkan negara dan sengaja memperlekeh kepimpinan Tun Dr Mahathir.
Siapa dibelakang Barry itu? Adakah beliau sengaja mencetuskan isu yang konterversi supaya rakyat boleh membenci Mahathir sekaligus pemimpin Melayu dan negara ini? Kalau betul Barry berniat jahat kerajaan perlu berhati2 dengan agendanya. Siapakah yang mengupah Barry untuk mensabotaj pemimpin dan negara ini
Kepada rakyat Malaysia dan orang Melayu, berhati2lah dengan anasir jahat yang cuba menyelinap masuk ke negara kita. Belajarlah dari kesilapan yang kita lakukan. Ini padahnya apabila orang Melayu menjadi lemah dalam politik dan bercakaran sesama sendiri.
Isu pengunaaan nama Allah sudah menjadi pengajaran terbaik kepada rakyat semua kaum di negara ini bahawa isu yang sensitif tidak boleh menjadi bahan permainan. Mungkin pengharaman buku Barry Wain itu adalah jalan terbaik untuk memadam niat jahat penulis upahan yang cuba menghuru harakan negara kita.

No comments:

Post a Comment