Friday, January 15, 2010

YB Khalid, tolong diam, jangan kalutkan keadaan

Saya tidak faham apa sebenarnya motif Ahli Parlimen PAS, Shah Alam, Khalid Samad yang terus mempertikai larangan penggunaan kalimah Allah terhadap penganut bukan Islam seperti diputuskan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS). Tidak boleh ke kalau mulut itu diam sikit. Apa motif yang cuba hendak tunjukan. Kenapa yang susah sangat. Kalau MAIS cakap tidak boleh, tidak boleh la. Itu pun susah nak ikut. Perangai macam budak kecil.Tidak cukup dengan itu, boleh pula nak bidas Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais). Orang macam Khalid yang rosakkan agama.
Selain itu, dari satu sudut YB Khalid seolah2 mahu sembah derhaka kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang sebelum ini memberi perkenan kepada MAIS dan Majlis Fatwa negeri memutuskan larangan itu sebelum ini.
Kepada YB Khalid yang saya hormati, jangan kalutkan keadaan. Jangan cuba hendak menjadi jaguh atau hero. Banyak cara lain lagi kalau hendak jadi jaguh atau hero. Nasihat saya dari insan yang lemah ini, cuba fikirkan tentang agama dan bangsa kita. Berhentilah dari membuat perangai budak kecil yang suka melatah tidak tentu pasal. Benda yang saudara perjuangkan itu langsung tidak memberi keuntungan kepada Islam dan Melayu.
Kalau YB Khalid ramai sangat kawan dari agama lain dan semua kawan2 YB Khalid itu teruja sangat nak menyebut kalimah Allah, elok YB Khalid nasihatkan kawan2 yang YB Khalid sayangi itu peluk Islam. Senang cerita. Kalau nak sebut kalimah Allah peluk Islam. Tiap2 hari boleh sebut.
Benda senang pun tidak boleh fikir. Kalau Kristian boleh gunakan kalimah Allah, senang la dia orang hendak sesatkan remaja Melayu dan Islam. Senang Kristian hendak kelirukan. Itu pun susah hendak fikir. Nama je YB, benda senang tidak boleh hendak fikir.
Tindakan YB Khalid menunjukkan kedangkalan dan sedikit kebodohan yang cuba mewakili rakyat Selangor tetapi langsung tidak arif dan buta tentang undang2 syariah Selangor. Sebagai pemerintah Islam, cuba faham persoalan hukum Islam. Cuba fikir mendalam2. Ini soal muslihat musuh Islam. Jangan hendak berlagak pandai. Lagi berlagak pandai lagi nampak kebodohan YB Khalid. Saya harap ketepikan kepentingan politik demi agama dan bangsa. Ingatlah balasan di Akhirat nanti. Amat dasyhat.

No comments:

Post a Comment