Sunday, January 10, 2010

Sesat Dalam Terang

Umno dan Bn pun ada yang tidak kena. Ada yang tidak betul. Tapi tiadalah sampai jadi macam orang tidak betul. Salah satu adat dan budaya pemimpin pembangkang ialah memegang lilin.
Saya melihat dengan mata saya sendiri bagaimana pemimpin Pas begitu ghairah memegang lilin dalam upacara apa pun saya tidak tahu. Kejadian itu berlaku di Balai Polis Bukit Jalil sewaktu menunggu pembebasan beberapa penyokong mereka yng ditahan dalam demo hapus ISA. Kesian penyokong Pas pegang lilin waktu maghrib pula tu.
Kalau kita tengok pun, sejak akhir-akhir ini,kepimpinan PKR kerap menggunakan kaedah api di dalam meraikan majlis berbentuk kebebasan. Api kononnya melambangkan kecerahan untuk mengenepikan kegelapan. Kepimpinan PKR dan mungkin kepimpinan Pas akhirnya terjerat dengan amalan Majusi.
Islam banyak dikelirukan oleh Pas dan Melayu banyak berpecah sebab PKR. Semua takutkan DAP.
Saya orang Islam dan saya orang Melayu. Saya tidak menyokong mana-mana pihak. Cuma, saya ingin bertanyakan rakyat Malaysia kejam sangatkah pemimpin kerajaan kita? Rakyat kita ada yang kena sembelih hidup2 macam di Palestin, Iraq dan sestengah negara lain di Afrika?
India masih boleh berjalan di mana2. China tetap boleh buat apa yang dia suka. Melayu tetap dengan aktivitinya. Apa lagi yang kita nak. Jangan terpedaya dengan kelembutan lidah manusia bernama Anwar Ibrahim. Fikir-fikirlah demi bangsa Melayu. Saya sayangkan Melayu dan saya tidak pernah malu mengaku saya orang Melayu. Saya sangup mati demi agama, bangsa dan negara.

No comments:

Post a Comment